Brev:
Kold ske mad
16. april 2014
Alder:
5 mdr.
Kold ske mad
Hej igen Helen.
Jeg har liget et hurtigt spørgsmål.
Du har tidligere skrevet, at skemaden ikke må nå at blive kold når baby spiser og i din bog står der at det ikke må tage mere end max tredive minutter at spise med ens elskede lille pode :)
Jeg oplever, at maden, både grød og mos, bliver hurtigere kold end de tredive minutter, selvom den kommer dampende af blusset og tempereres med olie og modermælk, efterfølgende.
Min datter spiser gerne videre mere af maden selvom den bliver kold hurtigt, - er det i orden at hun gør det, eller mener du at man skal stoppe så snart maden er kold?
For så vil hun i givet fald ikke få de teskefulde hun gerne vil have, som hun selv styrer :)
Nogle gange har jeg stillet hende lille skål i vandbad over på bordet, men det er jo lidt farligt sådan med kogende vand på bordet og jeg har heller aldrig set nogen andre gøre så meget ud af at babys mad holdes varmt.
Skal man det?
Tak :)