Brev:
Sporadisk søvn og dagplejestart
11. marts 2014
Alder:
9 mdr.
Sporadisk søvn og dagplejestart
Hej Helen.
Jeg skrev til dig for nogen tid siden vedr vores søn på 8,5 mdrs urolige søvn.
Vi prøvede din plan, og det gik godt, men der var stadig mange opvågninger om natten - også slog det mig pludselig en nat, at jeg synes der var er system - og han får i dag nutramigen - for det var mælken, der gav ham ondt i maven. Om det er mælkeallergi eller laktose intolerance ved vi ikke. Men efter han skiftede til det så sover han meget mere roligt. Vi afprøver pt også en kædedyne som også synes at hjælpe ham. Så det er godt.
Om lidt bliver han 10 mdr og ift din bog kunne man begynde at give yoghurt eller lignende, men har du forslag til hvad der ellers kunne være hvis det ikke skal være et mælke produkt. Det venter vi nemlig lidt med.
Han sover pt fra 1915/1930-0600 hver nat (inkl opvågninger) og får en flaske inden natten også typisk ved 2-3 tiden. Er det ok? Bør vi fjerne nat flasken helt? Han får ikke yderligere da han spiser godt i løbet af dagen.
Han sover meget sporadisk i løbet af en dag - og skal starte i dagpleje om 14 dage, så jeg er lidt nervøs for om han kan "passe ind" i systemet på dagen er, kan vi gøre noget i forvejen eller er din erfaring at børn ligesom selv finder ud af det?
På forhånd mange tak for dit altid gode svar!
Kærlig hilsen
En knap så træt mor :)