Brev:
Søvn og mælk/mad
9. marts 2014
Alder:
7 mdr.
Søvn og mælk/mad
Hej Helen
Min søn på 7 måneder trives tilsyneladende rigtig godt og er i fuld gang med at øve sig på at komme fremad på maven, så det er rigtig dejligt.
Jeg synes dog at han sover ret lidt i forhold til sin alder. Og så er jeg lidt i tvivl om hvor meget han skal have at spise.
Hans dag ser sådan ud:
kl 6.30: vågner
kl 7: trekornsgrød med frugtmos (1-1,5 dl)
kl 9: flaske (165 ml) og puttes til lur - sover ca 1,5 time
kl 11.30: mos fra glas (1 dl) og en halv skive bondebrød med smørepålæg
kl 13.30: flaske (200 ml) og puttes til lur - sover 0,5-1 time
kl 15.30: pulvergrød med frugtmos (1 dl)
kl 18: mos fra glas (1 dl) og mad i hånden - spiser f.eks 2 frikadeller og 1/2 kartoffel
kl 19: flaske (200 ml) og puttes til natten - sover ca. 19.30
kl. 23-24: flaske (200 ml)
Han er meget aktiv når han er vågen og derfor også ret træt når han puttes, og alligevel sover han kun ca. 2 timer sammenlagt i løbet af dagen. er det ikke meget lidt? Han sover ca 11 timer om natten, hvor han skal have hjælp til at skifte stilling et par gange og sover hos mig fra kl ca 5.
Jeg har prøvet at få ham til at sove videre ved eftermiddagsluren, ved at vugge/trille osv men intet hjælper, han er lysvågen og vil op...
Hvad angår mme, er jeg lidt i tvivl om, hvordan vi gør fremover. Han er meget glad for sine flasker inden putning og drikker altid op. Jeg er lige begyndt at tilbyde lidt mindre i formiddagsflasken (165 ml i stedet for 200 ml) så det ikke skal tage for meget plads fra frokosten, og regner med at trappe den lige så stille ud i løbet af de næste par måneder.
Som du kan se vil han kun have mos fra glas :-) Da det bliver ret dyrt i længden og han samtidig er meget glad for fingermad, giver jeg ham kun et halvt glas (1 dl) til frokost og aften og så vores mad ved siden af. Bør jeg tilbyde mere skemad?
Glæder mig til at høre fra dig
Hilsen Julie