Brev:
Dagssøvn, flasker.
7. marts 2014
Alder:
10 mdr.
Dagssøvn, flasker.
Kære Helen,
Tak for tidligere svar, det var meget brugeligt.
Men nu er der nye udfordringer, denne gang med eftermiddagsluren.
Efter vores datter fyldte 10 mdr., har vi fjernet flasken inden eftermiddagsluren, så hun nu får 2 flasker i døgnet (ved aften putning og om natten).
Vi har i lidt tid nu haft udfordringer med at få hende til at sove om eftermiddagen. Hun sover typisk 1,5 time til formiddag fra 10-11.30 nogle gange længere. Spiser frokost og få en halv banan og noget sødmælk ved 13.30 tiden inden putning til eftermiddag
Hun er nysgerrig, når hun puttes og kigger ud af barnevognen. Hun græder aldrig, men er bare vågen. Vi kan få hende til at sove tyve min efter en halv times gåtur, så er hun vågen og i godt humør.
Dog bliver hun træt og umulig ved 17 tiden, men ikke mere end, hvis hun havde sovet lang lur, hun klarer den egentlig OK indtil putning ved halv otte tiden.
Hvordan får vi hende til at sove længere om eftermiddagen ? Eller skal vi bare acceptere, at sådan er det nu, og ikke tænke så meget over det.
Vi ser frem til endnu et helt sikkert godt svar...