Brev:
Pludre om natten, sover hun for meget?
7. marts 2014
Alder:
5 mdr.
Pludre om natten, sover hun for meget?
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar. Der er sket meget siden. Nynne er begyndt at bruge sut, sove i sin barnevogn uden den kører og sove i egen seng. Hun bliver 5 måneder her d. 11/3 (men korrigeret alder er hun lige blevet 4 måneder).
Det jeg egentlig skriver for nu, er for at høre om hun sover for meget og hvordan det kan være hun er begyndt at vågne om natten, bare for at ligge og snakke.
Vores rytme er:
kl. 7: Vi står op, hun får en ren ble vi leger lidt
kl. 8/8.30: Flaske (240ml spiser næsten det hele) puttes til dagens første lur
kl. 11/11.30: Vågner fra første lur, vi leger og hygger, hun får grød med lidt frugtmos (vi er stadig igang med smagsprøverne) lidt vand af kop og lidt flaske
kl. 13/13.30: Får en flaske (ca 150ml) og puttes til anden lur
kl. 15/16: Vågner fra anden lur, får ren ble og vi leger og hun får en flaske (240ml spiser næsten det hele)
kl. 17: Sover ca 1 time
kl. 20: Får en flaske (240ml spiser næsten det hele) puttes til natten og sover til næste morgen.
Nu er hun jo så begyndt at vågne (de sidste 3 dage) midt på natten og ligger bare og pludre, nogle gange falder hun i søvn når hun får sutten, andre gange bliver hun ved at snakke. Jeg har prøvet at give hende mad, hun spiser 50-90ml og vil ikke ha mere, så jeg tænker at hun nok ikke er sulten?
Sover hun for meget i løbet af et døgn? Jeg synes jo det ville være synd at vække hende om dagen, da hun jo indtil nu har sovet rigtig godt om natten alligevel. Det er lige som om at det med at vågne om natten startede da vi startede på grød?
Mit sidste spørgsmål er om det er en ok mængde mad hun får, da hun jo ikke spiser i næsten 12 timer?
Med venlig hilsen
Nynnes Mor