Brev:
Alt for meget mad om natten?
5. marts 2014
Alder:
7 mdr.
Alt for meget mad om natten?
Hej Helen
Jeg skriver til dig ang min søn på 7.5 mdr., da jeg håber du kan hjælpe mig til at få noget søvn. Han får nemlig alt for meget mad om natten men jeg kan ikke få ham vænnet fra...
vores dagsrytme er:
530-6: stå op
6.30: grød
8: moset banan
8-8.30: lagt til første lur.
10.30-11: vågner
11: brød med pålæg og lidt gnavne frugt/brødstænger
13: flaske
13.30: lur
15.30:vågner
16: grød
18: aftensmad (vores mad blendet og forskellige ting han kan have i hånden og gnave af)
1830-19: flaske og godnat
Han bliver altså lagt lidt tidligt, men han er helt færdig på det tidspunkt. Han får flaske mens vi sidder op og falder så selv i søvn i sin seng.
Og så kommer problemet. En dårlig dag hedder flaske kl 22, kl 1 og kl 4 og med mange vågninger i mellem hvor han skal have sut. og nogen gange også en time tid hvor han er helt vågen og ligger og snakker i sin seng. Han sover i sit eget værelse.
Jeg vil utrolig gerne have noget mere søvn og han burde jo også kunne klare sig med mindre mad, tænker jeg.
Når han vågner prøver vi altid først at give ham hans sut et par gange og jeg har også prøvet at give ham vand af flaske efter flasken kl 22. Men resultatet er altid meget meget sur baby der kun falder ned med mælk i flasken. Så jeg vil gerne vænne ham fra men har svært ved at finde metoden til det. Jeg har selvfølgelig hørt om folk der tager en "kold Tyrker" men kan han godt få flaske kl 22 (som jeg tænker ernæringsmæssigt er ok, omend den godt måtte ligge lidt senere?) og så forstå at han ikke må få flere derefter - altså hvis jeg vælger at tage dem fra ham kl 01 og kl 04 og så bare indstiller mig på at have skrigebaby et par dage?
Jeg havde også overvejet om jeg skulle give sødmælk kl 01 og 04 i et par uger for ernæringsmæssigt at vænne ham fra at få mad - tror også jeg nemmere ville kunne holde hans skrig ud hvis jeg ved det ikke er sult men bare en vane. Men er det en dårlig vej frem?
Hvad tænker du er vejen frem?
Hilsen