Brev:
Gider ikke spise - 6 mdr.
4. marts 2014
Alder:
6 mdr.
Gider ikke spise - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har samtidig med dette, sendt et brev til dig om søvn.
Vi har Victor på 6 måneder (fra 7-9-13).
Han ammes fuldt, eller vi gør alt hvad vi kan for at erstatte en eller et par måltider med grød.
for ca. en måned siden forsøgte vi for første gang med grød. det gik rigtig fint i starten hvor han hurtigt spiste en dl. ca. så begyndte han at lukke munden og græde når skeen kom sådan er det stadig.
Han vil meget gerne have mad i munden og meget gerne smage på det, men efter 3 skefulde så vil han ikke rigtigt mere. vi har haft succes en gang hvor han fik noget blomkål fra min tallerken hvor vi spiste med - det var bare noget af mit jeg havde most med en gaffel.
Jeg har 1 gang holdt en pause på en 3 dage fordi han ikke ville have det og jeg vil ikke tvinge maden i ham, og så startet op igen, men skal man holde pause igen igen nu hvor han bliver 6 måneder i den her uge?
Jeg har forsøgt lidt forskelligt og altid haft planen at han ikke skal have forskelligt hver eneste aften men lige vænne sig til en ting, men jeg ved ikke hvad løsningen er.
Det jeg har prøvet mest med og som virkede i starten var ½ dl majsmel, 1½ dl vand og ½ dl modermælkerstatning og så lidt frugtmos eller sveskemos sammen.
Det jeg ellers har forsøgt var bare at erstatte majsmel med hirseflager eller rismel.
Han synes det er herligt at få en buket brocolli i hånden og gnaske på det, og han elsker at drikke vand af kop (rækker armene ud efter det og laver synkebevægelser allerede inden koppen er ved munden).
Han får bare ikke nok at spise ved bare at suge saften ud af en buket brocolli ell. andet grøntsag.
Har du nogle gode råd til hvordan vi kan gøre det bedre eller anderledes så han gider spise. Som det er lige nu ammer jeg stadig fuld tid plus ekstra da han nok spiser 8+ gange i døgnet ved mig.
Med venlig hilsen
Camilla