Brev:
Bliver vækket fra lure
3. marts 2014
Alder:
9 mdr.
Bliver vækket fra lure
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar, som jeg prøver at følge.
Det medfører godt nok, at min datter næsten altid bliver vækket fra sine lure, samt om morgenen, er det ikke synd, hun næsten aldrig får lov at vågne selv? Vækkeur til om morgenen kl. 7, sover først 10-10.30, i dag 10.30, vækkede hende 11.15, først klar til at sove igen nær ved 16, vækkede hende 16.30, for at det ikke skal æde af nattesøvnen, som du skriver, og for at hun ikke har de vågenperioder om natten (har hun stadig næsten hver nat). Og i seng 21.30.
Meningen med at vække hende formiddag var jo netop hun kunne puttes til eftermiddagslur tidligere. Men hun kan da holde sig vildt lang tid vågen.
Hun er aktiv nok, kravler rundt og rejser sig op ved ting og er glad og tilpas.
Det er jo ikke særlig lang tids søvn på en dag, og kan det passe, jeg skal vække hende hver gang? Og - hvornår er det, jeg skal slappe af, mens hun sover de lange lure?? ;-) dette er da en barsel nærmst uden afslapning og vågen så meget om natten...kan næsten ikke overskue at skulle starte på arbejde midt i april.
Med venlig hilsen
Helle