Brev:
Amning, grød og vægt
3. marts 2014
Alder:
5 mdr.
Amning, grød og vægt
Kære Helen,
Tak for svaret til mit seneste spørgsmål.
Jeg nåede til den konklusion at min mælkeproduktion simpelthen var nået bunden- formentligt pga at lillebror ikke spiste ofte nok. Så jeg tog en lille ammeferie i sengen (så godt som man nu kan når jeg jo også har storebror at tage mig af). Jeg ammede hveranden til tredje time døgnet rundt - det var rigtig svært for han ville ikke spise så tit. Jeg malkede også ud efter hver amning de første to dage. Nu har jeg heldigvis rigeligt med mælk igen! Fantastisk.
Han blev vejet i torsdags (kontrolvægt eftersom at han kun tog 200g på, på en måned ved forrige vægtkontrol). Her havde han taget 220g på, på en uge og fortsat kun med amning! Det er jo rigtig godt. Jeg undrer mig bare over hvorfor han skal holdes sådan igang? Hvorfor meldte han sig ikke til brystet noget oftere i den måned hvor han ikke tog nok på? Er der nogen børn som bare ikke rigtigt siger til når de er sultne? Han er ellers glad og godt med i udviklingen. Han er en grinebidder og virker altid i godt humør.
Min plan er at fortsætte med at amme ham efter "skema" indtil næste vægtkontrol om 10 dage.
Afførringen nåede at komme efter 13 dage - herefter havde han afførring 3 dage i træk 1x daglig.
Vi startede med at introducere mad for 1 uge siden og har holdt en pause på 3 dage da han slet ikke virkede interesseret.
Nu er jeg startet op igen, men han er fortsat slet ikke interesseret. Han lukker munden i og drejer ansigtet væk hver gang han ser skeen.
De få gange jeg har lykkedes at få en ske risgrød i ham får han opkastfornemmelser.
Han vil heller ikke drikke vand af kop, her lukker han også munden i.
Skal jeg fortsætte med at give ham grød/mos 1x dagligt eller kan jeg holde en pause? Du må gerne tage et kig på hans kurve- han er jo dykket lidt også steget igen.
Kærlig hilsen
mor