Brev:
Tidlig lur i dagplejen
17. februar 2014
Alder:
9 mdr.
Tidlig lur i dagplejen
Hej Helen
Min søn starter indkøring i dagpleje til marts og han er der 10 måneder. For at kunne få 2 lure, skal han sove første lur inden kl. 9. Det bekymrer mig lidt, for lige nu kommer han først ud kl. 10 og sover som regel et par timer. Han kommer op omkring kl 7.
Når han starter i dagpleje, skal vi op kl. 6 og så skal han jo så ud at sove ved
8-tiden og bliver så taget op kl. 9. Hvordan mon han vil tage det?
Han plejer at være vågen omkring 3 timer mellem hver lur og det bliver jo så pludselig kun 2 timer. Når han starter helt op, vil han blive afleveret ved 7.30-tiden, så håber han kan nå at blive ekstra træt i løbet af 1/2 time, så han kan sove kl. 8 :)
Har du forslag til hvordan jeg kan hjælpe ham ind i rytmen?
En anden ting er, at han stadig får 3 flasker om dagen. Før formiddagslur, før middagslur og inden sengetid. Vil det være en god ide at beholde den første flaske, så han får den inden morgenluren, i håb om at det vil hjælpe ham til at falde i søvn?
Han vil ikke få en inden middagsluren, fordi de bliver puttet efter middagsmad og det vil jo så blive til 2 flasker om dagen.
Tænker også meget på hvad den lille fyr vil sige til at det ikke er mor der putter ham, men en fremmed.
Håber du kan finde hoved og hale i mit brev og ser frem til at høre dine tanker.
Venlig hilsen
Lene