Svar: D-dråber og gylp?
17. februar 2014
Alder:
3 mdr.
Kære du
Du kan desværre ikke med sikkerhed vide, om din datter får D-dråberne hver gang, hvis hun har tendens til at gylpe rigtig meget. Der er naturligvis en risiko for at dråberne eller dele af dem kommer retur...
Det bedste du kan gøre, er at gøre det, du gør - nemlig at give hende dråberne dagligt, som er ordineret, og også forsøge at give hende dråberne på lidt forskellige tidspunkter, hvis hun har tendens til at gylpe forskelligt efter tidspunktet på døgnet.
Det vil også være en god idé, at du giver hende dråberne før du tilbyder hende mælk, så hun får dråberne først og forhåbentlig så når at "få dem videre i systemet" og optage dem, før hun så får mælk og dermed har større tendens til at gylpe.
Du gør det bedste du kan, og så kan du ikke gøre mere :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske