Brev:
Mad at gnave af
27. januar 2014
Alder:
8 mdr.
Mad at gnave af
Hej Helen
Tak for dit sidste svar, vi giver nu Lukas mad kl. 20, 23 og tidlig morgen. Og det fungerer rigtig fint :-)
Jeg har lige et spørgsmål:
Lukas kan godt lide at sidde med agurk, appelsin eller andet "blød" frugt/grønt i hånden. Men problemet er, at han konsekvent gnaver af det så meget, at han i løbet af meget kort tid har gnavet et meget stort stykke af. Hvis det fx er en appelsinbåd, så propper han den 3/4 ind i munden og gnaver indtil den går over :-(. Der er ingen tænder endnu.
Det samme med agurken. Vi har prøvet, fjerne det grønne på agurken, men så går det bare endnu stærkere med at gnave den midt over.
What to do? Har også prøvet med rugbrødbjælker og det er faktisk det samme:-( Så han sidder ofte med en skorpe eller også så har jeg købt et net, hvor jeg har puttet appelsin ned i, som han så sutter på.
Skal jeg skære det ud i mundrette bider, som han så kan spise. Han spiser fint rugbrødshapsere med pålæg til frokost og små stykker banan.
På forhånd tak
Hilsen
Kristina