Brev:
Frugt i fangenskab
21. januar 2014
Alder:
6 mdr.
Frugt i fangenskab
Kære Helen
Min datters to små bisser, tænder, giver mig grå hår når det kommer til måltider. Hun gnaver jo stykker af som så sætter sig fast i halsen på hende. Efter et par ture med hovedet nedad eller mors finger i munden for at tage stykker agurk, rugbrød o.l. Ud af munden, så har jeg fundet sådan nogle små net med håndtag frem. Deri putter jeg så frugtstykker som hun i sikkerhed gnaver i og sutter saften ud af.
Så er det nu kun rugbrød og agurk jeg skal overvåge. Men, jeg er lidt bange for at hun så går glip af en vigtig læringsdel, nemlig hvordan frugt ser ud og føles i sin naturlige form. Er det ok for en tid at putte frugten i fangenskab, for så at slippe den løs når det er lidt mere sikkert?
Hilsen