Brev:
Skemad og mælkemængde - 5 mdr.
19. januar 2014
Alder:
5 mdr.
Skemad og mælkemængde - 5 mdr.
Hej Helen
Du får lige et spørgsmål mere fra mig :-)
Otto på fem måneder og en uge, er godt i gang med skemaden og får to måltider om dagen. I starten var jeg meget opmærksom på at han ikke spiste for meget, så der stadig var plads til mælken. På det sidste har jeg ladet ham spise så meget han har lyst til og så holder jeg i stedet øje med hvor meget mælk han indtager i døgnet. Så længe han får ca en liter, lader jeg ham spise det han vil ved siden af (1-1,5 dl pr måltid).
Hans afføring er blevet fastere og ligger i en samlet klump i bleen, men han har tilsyneladende ikke svært ved at komme af med det.
Jeg har ladet mig inspirere af de planer du foreslår andre og hans rytme ser sådan ud:
Kl. 7: vågner og får flaske
Kl. 9: for flaske og puttes til formiddagslur (sover 1,5-2 timer)
Kl. 11.30: får grød med frugtmos og frugt i hånden og vand
Kl. 13: får flaske og puttes til middagslur (sover ca 1-1,5 time)
Kl. 15.30: flaske
Kl. 18: får grøntsagsmos og grøntsager i hånden og vand
Kl. 19.30: får flaske og puttes til natten
Kl. 23: flaske
Sover til næste morgen
Han tilbydes 200 ml i hver flaske og spiser samlet ca en liter i døgnet
Han vejede 8,2 kilo for en uges tid siden.
Mine spørgsmål er så:
1. Er det ok han får lov til at spise så meget skemad?
2. Er det ok at afføringen er fast?
3. Hvor meget mme skal jeg sikre at han får i døgnet, med den alder og vægt han har nu?
Hilsen Julie