Brev:
Spiser mindre og mindre varieret
15. januar 2014
Alder:
16 mdr.
Spiser mindre og mindre varieret
Hej Helen
Min datter er begyndt at spise meget mindre end normalt inden for de sidste 14 dage. Nærmest fra den ene dag til den anden. Hun lukker ofte munden af for skemad, hvilket er okay med mig da hun saa kan få lov at spise mere selv. Problemet er bare at hun næsten ingenting spiser i forhold til tidligere. Hun er et barn der altid har spist alt og pænt meget i forhold til andre børn. Nu vælger hun ofte grønsagerne fra (såvel kogte som rå).
Jeg har lagt mærke til at det der altid kan ryge ned er kød/fisk, tomater, majs, mælkeprodukter, bolle eller baguette (uden noget på), pasta og sød frugt samt vand.
Det skal siges at det ikke hjælper at blende det. Tværtimod. Så vil slet ikke have det.
Har prøvet at lade hende sidde alene med maden også imens jeg går igang med noget andet men det hjælper heller ikke. Far og bedsterne kan heller ikke give hende mere indenbords.
Pigen har masser af energi og udvikler sig fint + sover fint men jeg kan ikke lide at hun pluselig spiser meget mindre samt slet ikke grønsager.
Venlig Hilsen
Birgitte
Ps. Mormor og morfar som pigen ikke ser mere end 2 gange om året kom for netop 2 uger siden, men ved ikke om det kan spille ind. Hun elsker at være sammen med dem