Brev:
Gråd i barnevognen
9. januar 2014
Alder:
2 mdr.
Gråd i barnevognen
Kære Helen
Tak for dit sidste svar. Min datter har det generelt bedre med maven, selvom det går op og ned. Hun sover også meget bedre både nat og dag. Men så opstår der nye problemer.
Hun er begyndt at græde i barnevognen, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre når det sker. Hvis hun er træt og det passer med tid til en lur, tager hun gerne den i barnevognen - i virkeligheden fungere det bedst hvis hun falder i søvn i liften på vej ned af trappen. Men hvis hun ikke er rigtig træt eller hvis hun vågner under turen så græder hun højt og utrøsteligt. Det kan også ske hvis hun er overtræt.
Jeg prøver at tage hende op, evt sætte hende i bæresele (som hun heller ikke elsker). Men det er jo vinter og der er tit regn og blæst. Hun er allerede blevet forkølet, og jeg kan jo ikke bare tage hende op alt slags vejr. Det eneste jeg kan gøre er at stoppe barnevognen en gang imellem og stikke hovedet ned til hende og kysse og fortælle at jeg er der. Men hun er så langt væk i sin gråd at det ikke virker som om hun overhovedet ænser mig.
Vi bor i lejlighed på Vesterbro og der er ikke andre måder at komme rundt på. Jeg skal jo handle, til læge og også lidt ud, fx til mødregruppe. Jeg prøver at time transporten med et tidspunkt hvor hun er klar til at sove, men det kan ikke altid lade sig gøre, og nogle gange rammer jeg også bare forkert.
Hun tager desværre ikke sut, selvom jeg prøver alt for at lære hende det. Er der andre måder jeg kan hjælpe hende til at finde ro i barnevognen? Og hvad er dit råd til hvordan jeg får hende til at kunne lide barnevognen. Jeg skal til læge på tirsdag og det ligger lidt langt væk, og jeg gruer virkelig for den tur.
Bedste hilsner, Kristine