Brev:
Dejlige madoplevelser og lorteuge (bogstavelig talt)
9. januar 2014
Alder:
7 mdr.
Dejlige madoplevelser og lorteuge (bogstavelig talt)
Kære Helen
Mange tak for dit svar og godt nytår. Min datter lærte i løbet af 3 dage at undvære bryst formiddag og eftermiddag, og er blevet meget gladere for skemad nu. Hun er nærmest endnu gladere for fingermad og spiser allerede rugbrødshapsere med pincetgreb :)
Samtidig får hun nu kun bryst middag, inden sengetid, kl. 23 og kl. 4:30 - nogle gange bare inden sengetid og så en gang i løbet af natten. For hvis jeg går tidligt i seng, vågner hun først ved 2 tiden. Er det ikke ok?
Hun følger planen fra din bog - men hun spiser meget lidt til aftensmad. Nok fordi hun er skrubsulten til eftermiddag kl. 15:30-16, hvor hun spiser en kæmpe portion fuldkornsgrød med frugt. Kan man evt. gi aftensmad der? For ellers får hun ikke meget grønt?
Mit hovedspørgsmål i dag - denne uge har hun haft en meget mærkelig mave. Op til 12 x afføring i mandags, og 6-7 de andre dage. I alle tænkelige afskygninger mht konsistens og farve. Hun har ellers kun haft 1 x daglig siden hun blev født. Hun har ikke spist noget nyt / lavet noget i weekenden der har været anderledes (dog dyk i svømmehal men det har hun gjort før). Hun virker også helt frisk, god appetit, men har fået en helt forfærdelig rød numse og piver når hun får skiftet ble for 117. gang.
Har du et bud på hvad det kan skyldes? Måske en forsinket reaktion på mere mad og mindre mælk...
Desuden er jeg i tvivl om hvor vigtig det er med mme i grød/mos nu? Hun får det kun i sin morgengrød. Eftermiddagsgrøden er pulver.
Med venlig hilsen
Mor