Brev:
Sove i løbet af dagen
9. januar 2014
Alder:
7 mdr.
Sove i løbet af dagen
Hej Helen
Er næsten "bange" for at nemisis straffer mig, når jeg skriver dette brev, sådan plejer det jo at være, når noget faktisk er godt i babyland ;)
Nå, jeg kaster mig ud i det. Har netop skrevet et brev om mad og til opfølgning på denne, har jeg et spørgsmål om søvn i løbet af dagen. Håber du kan kigge i det andet brev, mht vores dagsrytme. Men det jeg har en tanke om er, at Arthur iløbet af dagen sover mange timer og samtid kun kan være vågen 2/2,5 time af gangen.
Han sover 11-12 timer om natten.
Han sover ca 2 timer formiddag, en time til middag og en time til eftermiddag. Dvs ca 4 timer om dagen. Han virker jo umiddelbart til at have behov for meget søvn, og det er da okay :)
Jeg syntes at det er lidt begrænsende at han bliver så hurtig træt, og ved godt at sådan er han jo bare. Mit spørgsmål er, kan jeg forvente at han kan holde sig længere vågen indenfor de næste måneder?? Fx når han kan bevæge sig mere rundt og tingene bliver mere spændende? Er det ikke lidt "unormalt" for et barn på 7,5 mdr at blive så hurtig træt??
Nå, lidt luksus spørgsmål herfra :)
Med venlig hilsen :)