Brev:
Falde i søvn om aftenen - 16 mdr.
8. januar 2014
Alder:
16 mdr.
Falde i søvn om aftenen - 16 mdr.
Kære Helen
Så er der atter behov for et spørgsmål til dig.
Vores datter er pludselig begyndt at være helt umulig at få til at sove om aftenen. Vi har samme rutine som vi har haft i månedsvis.
Vi plejede at kunne sidde med hende og synge en sang. Lægge hende i sengen. Vinke og sende fingerkys og vi ville gå ud af hendes værelse. Hun ville smile og vende sig om og falde i søvn. Pludselig blev det dog gradvist til at hun skulle falde i søvn i mine arme og så lægge hende. Der begyndte det jo at gå lidt skævt, men det tog bare to minutter og så virkede det jo lettere - og så var det jo også hyggeligt at sidde med hende.
Men nu græder hun som blev hun pint så snart vi forlader rummet. Hun er mega træt og falder ofte i søvn hvis vi sætter os hos hende i bare et minut. Men så går der få minutter, så løfter hun hovedet med et sæt og kigger sig panisk omkring. Hvis vi stadig sidder der lægger hun hovedet ned igen og sover videre - er vi der ikke bliver hun helt ulykkelig.
Vi er med på at både gode og dårlige perioder er midlertidige, men vi er i tvivl om hvad der er ok ift at vænne hende til at falde i søvn alene igen.
Igår og idag har vi haft vores putteritual lagt hende i sengen og så har hun grædt. Så er vi gået ind til hende hver 1-3 min og sagt godnat, kysset hende, givet hende sutten og lagt hende ned i sengen igen. Igår tog det to timer idag næsten det samme.
Men det skær i mit hjerte og selvom jeg ikke har ammet i snart et år er det som om nedløbsrefleksen sættes igang ;-(
Også om natten er hun begyndt allerede kl 23 at ville ind i vores seng, hvis ikke fortsætter hendes opvågninger og gråd natten igennem.
Jeg føler jo vi hele tiden er inde og sige til hende at vi stadig er der, men svigter vi hende?
Ellers er hun en glad og vældig energisk pige. Vågner ca 7 morgen, sover lur fra ca 11:30 og 2-3 timer frem puttes til natten ved 19:30 tiden. Går i vuggestue og er rigtig glad for det, men har også en del hjemme dage når jeg har fri i hverdagene indimellem.
Hun er 16 1/2 måned gammel