Brev:
De søvnfaser
8. januar 2014
Alder:
7 mdr.
De søvnfaser
Kære Helen
Jeg skriver til dig igen... Jeg skrev da min pige var ca. 3 mdr fordi hun konsekvent sov . 35 min om dagen - ligemeget hvad -
Jeg har som skrevet læst din bog og aller andre der findes om børn søvn... tror jeg;)-
Hun er nu 7 mdr - Stortrives - spiser alt hun kommer i nærheden af... pludre i stavelser allerede... sidder selv - drejer om egen akse og er ved at komme i kravlestilling -
Jeg tænkte hun nok ikke ville kunne sove anderledes om dagen - glædede mig så over hun sov om natten :) Jeg forlænger den ene lur hvis jeg kan til 1 1/2 time -
Nu til spørgsmålet - Hendes sovemønster er uændret om dagen - problemet er nu at hun også vågner hver 35- 45 min om natten :(
Her skal hun bare have en beroligende hånd på sig og nærvær så sover hun igen.
Nu ved jeg jo af erfaring at hun ikke sådan ændre sine mønstre og er ved at panikke over hvis hun skal sove sådan i mange mdr????
Hvad kan jeg gøre ????
Hun sover en lur på 35 min om formiddagen og en lur på halvanden time senere på dagen-
Hun er mæt det ved jeg...
Det ca 2 timer om dagen - om natten får hun 12 MEGET afbrudte timer-
Hun får en flaske kl 12 og kl 4.00- her spiser under 100 ml hver gang - det ikke sult - Hun er gennemtjekket af lægen - Fik dræn grundet væske og hørenedsættelse for en mdr siden - ingen ændring i søvnen.
I din bog skriver du at det ofte er mellem 4-8 mdr. alderen de vågner efter de 45 min - Er det fordi søvnen ændre sig fysisk fra nu af????
Syntes ikke så ofte jeg høre om 1 årig unger der har de problemer med skift af søvnfase ????
Er der håb ??????
Jeg griber mindst muligt ind når hun vågner..så det ikke fordi jeg vugger eller giver mad om natten.
Den ene lange lur om dagen gør jeg dog hvad der skal til - og ofte går jeg to timer. Da intensiv træning ikke virkede efter 2 mdr -
Egentlig er jeg ret sikker på at det ene og alene er skiftet mellem søvnfaserne der driller - Der som om der ikke er nogle ydre faktore der kan ændre ved de meget præcise opvågninger?????
Ud over de søvnproblemer som fylder alt - er hun vidunderlig og i fin trivsel-
Jeg er så bange for det aldrig blir anderledes.
Venlig Hilsen
en nu meget træt mor ;)