Brev:
18 mdr og vil ikke falde i søvn
7. januar 2014
Alder:
18 mdr.
18 mdr og vil ikke falde i søvn
Hej Helen!
Tak for en super god brevkasse :) Nu blev det min tur til at stille dig et spørgsmål!
Vi har en dreng på 18 mdr. Han er sund, rask og følger de kurver han nu skal.
Han er glad, kærlig og veltilpas og fra han falder i søvn om aftenen og til han skal i seng, har vi stor set ikke nogen udfordringer - udover det, som er forventet ;)
Der hvor det så bliver udfordrende er, at han - fra han kommer hjem fra dagplejen er træt. Han gnider sig i øjnene og tuller lidt rundt. Vi leger med ham, bygger klodser, ser lidt tv og tumler - alt efter humør. Vi spiser omkring 17:30 - og så er han normalt sulten. Under maden gnider han sig stadig i øjnene, selvom han er glad, griner og laver sjov. Han bliver skiftet, kommer i nattøjet, får børstet tænder og så leger vi lidt inden han kommer i seng ca 18:30. Der er så ro på i 15-20 min og så går det ned ad bakke derfra.
Han kamp skriger (det skal lige siges, han vi i en periode tog ham ned i stuen i 10-15 min med god virkning - er dog stoppet med det, da virkningen tog af - vi er også opmærksomme på, at det kan spille ind) i lang tid og vi går op til ham, giver ham sutten og putter ham. Han skriger videre og er MEGET vedholdende. Vi prøver at give ham en flaske med letmælk ca 150/180 ml som han gerne vil have (den vil vi gerne snart afvikle) nogen gange falder han i søvn på den men ofte skriger han videre. Dette skrigeri kan nemt vare til ved 21 tiden +- Og vi er efterhånden ved at være noget brugte. Vi har en oplevelse af, at han kan føle sig utryg når han skal sove, men er det ellers ikke om dagen. Vi er åbne for forslag :)
Venlig hilsen
nogen meget trætte forældre!