Brev:
Søvn og trivsel nr. 2
6. januar 2014
Alder:
5 mdr.
Søvn og trivsel nr. 2
Hej Helen
Mange tak for dit svar på vores tidligere spørgsmål. Det har hjulpet os lidt på vej at acceptere at vores datter bare er som hun er, selvom det stadig godt kan være hårdt ind i mellem :-)
Har lidt et opfølningsspørgsmål til det med hendes søvn om dagen. Om dagen putter vi hende kun i barnevognen hvilket hun kun vil. Det skal dog helst være med en gå tur hvor det "bumper" lidt. Hun sover så kun stadig de 30-45 min af sig selv og er ofte stadig trist/træt efter luren.
Vi har så dog haft held med at gå en tur med hende for at forlænge hendes lur, men det skal også gerne være en tur med "bump" undervejs. Vi har også prøvet simpelthen at gå med hende i 1.30 time hvor hun så sov 2 timer i alt.
Vores spørgsmål er så skal vi prøve med en lang gå tur i noget tid for at se om vi kan lærer hende at sove videre? Problemet er bare alt det altid skal være med "bump", hvilket hun jo så nok vil forvente ved hver søvnstadie skift.
Tænker du at det er bedst at gå konstant med hende i fx. 1.30 time og først der stille vognen. Eller om det er bedre at gå en kort tur så hun falder i søvn. Vente til der hvor vi ved hun som regel vågner og så gå med hende?
Med venlig hilsen
Helle