Brev:
Han skriger (ikke græder men skriger) når han skal sove
6. januar 2014
Alder:
11 mdr.
Han skriger (ikke græder men skriger) når han skal sove
Hej Helen,
Nå så er jeg ved at være desperat igen, og savner et godt råd.
Min knægt på næsten et år nu, har som du jo nok kan se i min historik, noget af en håndfuld.
I en lang periode har han heldigvis været nogenlunde nem at putte om end han pga. væske og mellemørebetændelse er vågnet skrigende og ofte. Nu går det lidt bedre med ørerne og jeg har besluttet at stoppe amningen (synes at det var passende nu han næsten er et år). Det er svært at sige om det udelukkende er pga. det, men i hvert fald er det blevet så frygteligt at putte ham om aftenen. Vi putter ham ved 19.30 tiden hvor han som regel er ret træt, og han skriger (og jeg mener virkelig skriger), kaster sig baglæns og vrider sig rundt. Det er ligegyldigt om han er i sengen eller hos os - han er helt ude af den.
Oftest tager det 1-1 1/2 time før vi endelig får ham til at sove på den ene eller anden måde. Det er så frygteligt at se ham på den måde og føle at man intet kan gøre.
Har du evt. en ide til hvad vi skal gøre?
Jeg vil lige tilføje, som du sikkert også kan se i historikken, at han ikke er som børn typisk er tror jeg. Han er meget temperamentsfuld og udtryksfuld (signalstærk, high need, kært barn har mange navne).
Han er også ind imellem begyndt at knalde sit hoved ind i radiatoren eller gulvet gentagne gange med vilje - hvad stiller man op med det??
Ps. Han begyndte i vuggestue 1. december, og begyndte at gå sidst i dcember.
Mange tak for hjælpen på forhånd - Lene