Brev:
Spiser ikke meget grød
6. januar 2014
Alder:
7 mdr.
Spiser ikke meget grød
Kære Helen
Jeg har et spørgsmål til dig angående mad og min søn på 7 ½ måned.
Han får grød til morgen og grød/mos til middag samt mos til aften. Jeg er også begyndt at tilbyde ham grød om eftermiddagen. Men han spiser ikke ret meget grød for tiden. Det svinger i det hele taget meget ifht hvor meget han gider indtage.
Lige for tiden er det ca. en halv dl. om morgenen og til middag. Og så spiser han ofte lidt bedre om aftenen. Han har spist mere i perioder. Men er det normalt, at det kan svinge sådan og er der noget jeg kan gøre ved det?
Tænker jeg skal til at skære en amning væk om dagen, fx før formiddagsluren eller før den sene eftermiddags-powernap. Lige nu får han mælk tidlig morgen, før formiddagslur, før middagslur, sen eftermiddag (16-17 tiden), før putning kl. 20 og en flaske til natten kl. Ca 23-24.
Han er en stor dreng og derfor tænker jeg at han burde kunne spise mere grød til måltiderne. Men måske fylder mælken for meget ifht hans alder?
Håber du kan hjælpe mig lidt videre – på forhånd tak.
Mange hilsner
L