Brev:
Spiser uden for normalen
21. december 2013
Alder:
5 mdr.
Spiser uden for normalen
Kære Helen,
Ført vil jeg ønske dig og familien en glædelig jul, og jeg forventer ikke svar før efter nytår :) Jeg er en glad mor på 41 som har en sund og rask dreng på 5 mdr. (6 mdr. den 15/1 2014)
Han er flaskebarn da amning gik i vasken (anden historie) han er en stor dreng på 9 kg. Jeg var selv en stor baby men har hele mit voksne liv været meget slank... Vi er godt igang med risgrød og lidt mos om aftenen, om han spiser det afhænger meget af om jeg får tilbudt ham det på det rette tidspunkt, som du også selv skriver er vigtigt.
Mit spørgsmål er om hans rytme er ok, da den længe har set således ud:
Vågner omkring kl. 6 ønsker ingen flaske men kommer over i vores seng og sover videre.
Står op mellem 7 og 8 laver flaske omkring kl. 8 (for tidlig så vil han ikke spise den) ellers ligger han bare og hygger og leger i sin py. Han bliver lagt mellem 9 og 10 til formiddags lur.
Grød ved 11.30 tiden, flaske mellem 12 og 12.30 afhængig af mængden af spist grød.
Lur ved 12.30 tiden
Eftermiddags flaske ved 15-16 tiden og mos ved 17 tiden (meget lidt pt.)
Aftenflaske ved 17.30 - 18 tiden og puttes senest kl. 19 hvor han er såååå træt. (De fleste lurer om dagen er på 30 min. Nogle gange 1 time hvis jeg er ude og gå med ham)
Vågner ca. kl. 24 og får flaske sover videre med det samme til næste morgen.
Ingen natflaske mere, det har han ikke ønsket i ca. en mdr. Nu.
Han fået NAN HA1 og vi laver 210 ml. af gangen, hvis ikke han er sulten spiser han ikke op.
Er han bare ved og være der hvor grød og mos skal udgøre en større del? Han er meget frisk og fuld af energi... ;)
Mange julehilsner fra en glad mor ;)