Brev:
Falde i søvn i egen seng - 12 mdr.
20. december 2013
Alder:
12 mdr.
Falde i søvn i egen seng - 12 mdr.
Hej Helen
Tusind tak for din hjælp til at få Frederik til at sove meget bedere om natten - dine fif hjalp og han er nu retur på eget værelse i egen seng.
Det sidste vi lige mangler og håber du kan hjælpe med er, at få ham til at falde i søvn i egen seng.
Lige nu er det sådan at hvis vi lægger ham i seng vågen men stadig meget træt så græder han hjerteskærende og det tager flere timer inden han falder i søvn. Derfor sidder vi med ham mave mod mave med hyggeklud og dyne og så sover han som regel i løbet af 20 min. hvorefter vi lige så fint kan lægge ham.
Vi har prøvet som du foreslog at ligge ved siden af ham og lige så stille bevæge sig væk men det går bare ikke.
Ekstra info.
Han bruger ikke sut siden han fik de første tænder men hygger / putter med en stofble
Han har selv fravalgt sutteflaske som 7 måneder
Han er startet i vuggestue som 10.5 mdr gammel og er nu 12.5 mdr og det går godt der. De lægger ham i krybben og så sover han i løbet af 5 min.
Egentlig nyder jeg den nærhed der er ved denne puttemetode, men det fungerer bare ikke, hvis vi er nogen steder eller har gæster
Venlig hilsen
Blobs Mor Elsebeth