Brev:
Rytmen eller mangel på samme
11. december 2013
Alder:
6 mdr.
Rytmen eller mangel på samme
Hej Helen,
Har flere gange brugt dine svar til andre som inspiration, så håber du kan hjælpe igen :o)
Har den skønneste lille knægt på 6,5 mdr. Der er meget mild og glad. Han har nok ikke det man kalder et super godt sovehjerte.
Fra fødslen og frem til 3,5 mdrs alderen sov han ret godt om natten - de fleste nætter fra 20 tiden til 7 morgen med mad kl ca 23, 3 og 5/6.
Han sov gerne 1 1/2 time om formiddagen og ellers meget løst resten af dagen - og helst på mig eller min mand de første mdr.
Da han blev 3,5 kunne han vende sig fra mave til ryg men ikke tilbage, hvilket gav utrolig meget uro om natten i 1,5 md.. Så faldt der lidt ro på igen, da han lærte at finde andre stillinger selv.. MEN nu er de urolige nætter kommet igen - han karter rundt i sengen og vågner, fordi han ikke kan finde en god stilling. (Er begyndt at stå i kravlestilling og kan "kravle" baglæns).
Puttes om aften med bryst i vores seng (her sover han også om natten). Han spiser nogle gange 4-5 om natten andre gange to.
Dagssøvnen er ligeledes blevet helt skør - han er pludselig begyndt at sove en time om formiddagen og hans middagslur er max en time selv om jeg går rundt med han i barnevogn (har jeg altid gjort ved middagsluren for ellers vil han ikke tage en lang lur). Eftermiddagsluren er på 45-60 min
Nå mit spørgsmål er så; Hvad sker der lige med hans rytme??
Og kan det have noget med maden at gøre? Han får grød tre gange dagligt og bryst i mellem måltiderne.. Vi har siden de 6 mdr introduceret nyt mad (fisk, grovere grød og nye grøntsager).
Er blevet i tvivl om han får mælk nok.. Tilbydes brystet om dagen, men sutter ikke ret længe..
Jeg forsøger at holde en rytme, men synes det er svært, når han sover så dårligt og svingende..:-(
Mange hilsner en mor, der forsøger at holde fanen højt, men inderst inde er ret fortvivlet..