Brev:
Ren grøntsagsmos eller ovenpå kartoffelmos?
6. december 2013
Alder:
4 mdr.
Ren grøntsagsmos eller ovenpå kartoffelmos?
Hej Helen.
Har læst din bog børn og mad om mad til 4-6 mdr. Jeg har dog lige et spørgsmål: Må jeg fx give ren gulerodsmos til aften eller skal det helst være ovenpå kartoffel mos? Og gælder det for alle grøntsager? Fx pastinak eller ærter. Altså må jeg give det rent eller er det bedst med kartoffel mos?
Du skriver også at man helst skal introducere en slags grød ad gangen. Vil det sige at man en uge ad gangen serverer enten fx rismels grød eller majsmels grød eller er det bare lige den første uge så baby ikke bliver smags forvirret?
Venlig hilsen
Linda