Svar: Bio-Strath
23. november 2004
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Sunhedsstyrelsen skriver i deres retningslinier, som vi sundhedsplejersker arbejder efter at: "Kosttilskud uden tilsatte næringsstoffer (fx. Bio-Strath) skal ikke registreres eller anmeldes, og der er således ingen kontrol med, om de markedsføres til spædbørn. Kosttilskud må ikke markedsføres som havende en forebyggende eller helbredende virkning. Det er således i strid med levnedsmiddellovgivningen, hvis producenten hævder, at produktet styrker kroppens forsvarsmekanismer." (Citat: 'Anbefalinger for spædbarnets ernæring, sst.'
Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke at man giver Bio-Strath til små børn. Dette er derfor også min anbefaling.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske