Svar: Friske grøntsager vs frosne
3. december 2013
Alder:
4 mdr.
Kære Linda
Tak for dit brev :)
Du må gerne lave mos af frosne grøntsager. Frosne grøntsager er sunde. De fryses hurtigt efter høst og derved bevares vitaminerne rigtig godt.
Det du skal være opmærksom på er at de grøntsagspakker du køber ikke bør indeholde nitratrige grøntsager - for din datter skal være 6 måneder før hun kan begynde at få lidt af disse, det gælder f.eks. forskellige rodfrugtsblandinger, der kan indeholde selleri og rødbede.
Men hun må godt få f.eks. gulerod, kartoffel, blomkål, broccoli ... :)
Jeg vil anbefale dig min bog "Helens bog om børn og mad". I den finder du opskrifter og kan også læse mere om "frosne grøntsager", "frysning af grøntsagsmos", "nitratholdige grøntsager" osv. som kan være rigtig rart at vide lidt om nu, hvor I skal igang med skemaden:)
Fortsat god appetit og rigtig god weekend :)
Rigtig god jul!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske