Brev:
Mad ved start i dagpleje
29. november 2013
Alder:
5 mdr.
Mad ved start i dagpleje
Hej Helen
Endnu et spørgsmål presser sig på, denne gang vedr. dagsplan og mad, når min dreng på nu knap 6 mdr. her til januar skal indkøres i dagpleje, da jeg skal begynde på arbejde i februar.
Jeg er i tvivl om hvordan dagsplanen kan se ud og primært hvordan det skal gå mht. mad og mælk når han lige om lidt, hvor blev tiden dog af, skal i dagpleje.
Han ammes stadigvæk fuldt ud, men han er startet på grød og spiser mellem ¼ og ½ dl til frokost. Jeg syntes ikke at han spiser så meget/villigt som jeg gerne så (når jeg ser på de andre i mødregruppen), men det kommer vel. Han har fået grød i ca. 2 uger og vi er så småt startet på mos om aftenen.
Hvordan skal han få mad i dagplejen, altså udover grød, vil det være MME i en kop når han nu ikke vil tage sutteflasken eller hvordan?
Dagplejemoren skal selvfølgelig nok sørge for at han ikke sulter, men jeg kan slet ikke se hvordan han i løbet af ca. 1½ måned skal gå fra kun at spise ¼ til ½ dl. Grød til frokost og så blive ammet for resten, til at kunne undvære sin mor fra kl. 8 til kl. 16!
Det er begyndt at give mig rigtig dårlig samvittighed og helt ondt i maven, derfor håber jeg du kan komme med et par af dine guldkorn, så min lille guldklump ikke kommer til at sulte.
Med venlig hilsen
En mor i begyndende panik