Brev:
Svær dagssøvn
24. november 2013
Alder:
4 mdr.
Svær dagssøvn
Hej Helen.
Jeg har skrevet til dig for nylig, vedr at jeg skal slynge min datter i søvn, i liften, om dagen - og tak for svar.
Du skriver bl.a. at det vil være en god ide, at hun er mere vågen - det er hun nu, og vi følger dine råd med, hvornår hun er vågen og hvornår hun skal sove, hvilket har virket at vi har lidt længere søvn, og jeg kan tydeligt mærke på hende, når hun bliver godt træt.
Men lille Maya sover stadig ikke godt om dagen andet end jeg skal slynge hende i liften, og der nævnte du bl.a. at gå ture med hende, og holde vognen i gang, og det vil jeg virkelig også gerne - problemet er bare, at også når jeg går ture med hende vågner hun også - det har jeg nemlig gjort hele tiden, men er faktisk stoppet fordi jeg syntes det er hårdt at hun skal slynges.
Hvis hun blot lå og hyggede sig når hun vågner, så var det hvad det var, men som tidligere skrevet, så er mit problem, at hun græder voldsomt når hun vågner - og skal hjælpes videre i søvnen. Og da hun er ved at være for stor til liften, så er det slut med ture, da jeg vil være meget ked af at skulle tage hende op i dårligt vejr, eller være gået langt og ikke kan ligge hende igen (så ked af det bliver hun).
Det er meget tydeligt at hun "stadig sover når hun vågner op" og skal hjælpes videre i søvnen, for der er stor forskel på om hun vågner og har sovet nok eller ej. Har hun sovet nok er hun nemlig glad når hun vågner. og for at få hende til at sove nok skal jeg som sagt vugge hende i alt fra 20-60 min på en 2 timers lur.
Jeg er ved at være tom for ideer til hvad jeg kan gøre, og hvordan jeg kan hjælpe min skønne datter på 4 mdr. videre i søvnen uden hun skal op, og håber at du kan hjælpe?
Du nævnte også en slyngevugge/gynge eller ligende, eller men jeg tænker blot, at så gør jeg hende afhængigt af noget andet, så jeg vil virkelig gerne kunne ligge hende i hendes barnevogn?
Som tidligere beskrevet, så er det overhovedet ikke et problem om natten, der er hun kun vågen to gange for at spise, og sover så fint videre igen, hvilket jo er super skønt.
Hilsen
Karina