Brev:
Vil ikke spise - igen
21. november 2013
Alder:
10 mdr.
Vil ikke spise - igen
Kære Helen.
Så er den gal igen - med stort set samme problem som sidst. Søvnen er der kommet fint styr på, men efter et par gode uger med maden, har vi nu haft flere dage, hvor vores lille søn stort set ikke har spist noget som helst. Vi har fulgt din dagsplan og forsøger stadig at holde os til den, men de seneste dage er det ikke rigtigt lykkedes os at få noget mad i ham ved nogen måltider.
Det begynder stort set allerede, når vi sætter ham i stolen for at spise. De fleste gange protesterer han allerede ved det, og efter fem min går flugten ud af stolen i gang. Vi forsøger at motivere ham til at blive siddende, ved at han selv får lov at spise, sidde med en ske osv, men han er meget tydeligt utilfreds med situationen og smider alt på gulvet og nægter at spise - både sine egne madstykker og det vi forsøger at give ham. Det virker som om, at han synes, det er dødkedeligt at sidde ved bordet og spise, og det bliver til meget lidt mad i løbet af en dag.
Til morgenmad spiser han ca 5 skefulde havregrød, måske 2-3 hapsere af sin bolle inden formiddagsluren, en ostestang og et par stykker frugt, nogenlunde samme mængde til frokost og eftermiddagsmåltid, han tager fint flasken inden sin eftermiddagslur, og nogle gange er der held med yoghurten sidst på eftermiddagen, hvis han får det af sempers poser, som han kan suge det ud af. Aftensmaden går nogenlunde ligesom de øvrige måltider, og godnatflasken er han begyndt kun at ville tage 50-100 ml af.
Helt uforståeligt går nætterne faktisk ganske smidigt. Han kommer fortsat ind til os om morgenen, hvor vi kan høre, at hans lille mave knurrer efter mad, men når vi går i gang med morgenmaden, vil han ikke spise.
Han hører ikke til de største, men ligger ok vægtmæssigt, så i den henseende er der ikke noget at være bekymret for, men vi er bare rigtigt kede af, at han ikke vil spise og overhovedet ikke synes, det er hyggeligt at sidde ved bordet med os. Har du nogle gode råd, eller skal vi blot væbne os med tålmodighed og vente til, det går over igen?
På forhånd tak.
De bedste hilsner
Kristine