Brev:
Min søn sover godt om dagen - forfærdeligt om natten
15. november 2013
Alder:
7 mdr.
Min søn sover godt om dagen - forfærdeligt om natten
Hej Helen
Min søn Mads på 7 mdr, har lige siden han kom til verden sovet fantastisk om dagen men om natten går der et eller andet galt.
Jeg fuldammede ham til han var 5 mdr og gik over til flaske fordi vi simpelthen troede at det var pga at han var mere sulten, at han sov så dårligt om natten. Men det gjorde ingen forskel. Så gik vi i gang med grød og mos fordi vi troede det ville hjælpe på søvnen. Det var bestemt ikke et hit hos Mads - han ville hellere have mælk. Nu har vi de sidste 3 uger kørt 3 grød/mos måltider om dagen, men heller ikke det hjælper. Jeg er ved at være så tyndslidt af manglende søvn. Jeg synes jeg har prøvet alt.
Mads skema ser nogenlunde sådan her ud:
Vi står op mellem kl. 6-7.30 (vi står op når han vågner af sig selv)
Morgenmad ca kl 7.30-8 Havregrød
Flaske 120 ml - Formiddagslur mellemkl. 9-10 som regel 1-1,5 time
Frokost når han vågner - grøntsagsmos og fisk
Frugtmos omkring kl 13
Flaske 120 ml Lur kl. 13-13.30 - 1-2,5 time
kl. 16 ca. Flaske 150 ml og måske lidt frugtmos
kl. 17.30 aftensmad - grøntsagsmos og kød
kl. 18.30-19.30 (når han gnider sig i øjnene) Nattøj på (kun bad hver 3 dag ca) læser en bog for ham (den samme hver dag) flaske 180 ml ca og så synger jeg de samme 3 sange og putter ham i seng (som regel er han faldet i søvn ved flasken). Nogle dage sover han med det samme andre dage skal jeg op et par gange og give sut og evt det sidste i flasken
Og det er så nu baladen begynder efter 2-3 timers søvn og fortsætter indtil kl 2-3 stykker. Han vågner hver halve til hele time - grædende og karter rundt i sengen og vender sig på maven og græder.
Jeg har forsøgt at give ham sutten, lade være med at tale med ham, synge for ham, vugge ham lidt, vende ham på ryggen og ligge dynen over ham. Det virker som regel ikke og det ender oftes med jeg giver ham vand eller en flaske. Så falder han til ro og falder i søvn. Og så starter det forfra ca 1 time senere.
Han får ca 2 flasker hver nat og alt det vand han vil have.
Hvad gør jeg forkert?
Venligst Rieke