Brev:
Svømning og indtryk
13. november 2013
Alder:
4 mdr.
Svømning og indtryk
Hej Helen.
Denne gang et spørgsmål om svømning, som min kære dreng netop er startet til sammen med sin far - jeg står på sidelinjen og hygge-kigger med.
Vi synes begge, at svømme"læreren" er en smule optimistisk ifht. hvad han skal kunne/skal gøre.
Der er lige nu et andet barn til timen (det er jo luksus), og denne er 6 mdr. og har gået til babysvømning 3 mdr - og kan naturligvis langt mere end vores søn.
Grundet hans nakke (Kiss), som stadig ikke er løsnet helt, vi går fortsat til kiropraktor, så er vi også en smule forsigtige med at kaste rundt med ham, som hun foreslår - eksempelvis at kaste ham op i luften og gribe ham - lade ham gå på fødderne, rulle hurtigt rundt med ham fra mave til ryg og tilbage i vandet osv.
Vi er begyndt at tumle med ham, så længe han viser tegn på glæde, men de vilde lege holder vi lidt igen med - især dem hvor vi synes at nakken simpelthen ikke er stabil nok til at det gør den noget godt.
Til babysvømningen oplever jeg ham som at suge indtrykkene til sig, kigger meget efter det andet barn og de voksne, og gør store øjne. Bare det at være i vandet synes at være rigeligt med indtryk for ham. Han virker gladest, når bare han få lov at være på maven i vandet og bliver holdt lidt oppe af far, og får lov at flyde rundt efter legetøj osv.
Svømning gavner på så mange måder, kan jeg forstå - men kan det blive for meget, og gør vi rigtigt i ikke at være for vilde endnu?
Taaak :)