Brev:
Morsyg - 4 mdr.
12. november 2013
Alder:
4 mdr.
Morsyg - 4 mdr.
Kære Helen
Jeg har en pige på lidt over 4 måneder, som er meget morsyg.
Hun bliver ikke ammet desværre, da hun blev for hysterisk omkring brystet. Min mand har derfor helt fra start af også givet flaske.
Hun har grædt meget de første tre måneder af hendes liv, og er derfor blevet båret meget rundt på.
Min mand har fuldtidsarbejde, og er derfor ikke hjemme i dagtimerne men forsøger så vidt muligt at være sammen med vores datter når han er hjemme og tage over for mig. Det er faktisk også ham som står op en gang om natten og giver flaske og putter igen uden problemer.
Vores datter er den sidste månedstid blevet meget morsyg. Det betyder at om aftenen og sen eftermiddag, så er det stort set kun mor som dur. Hun bliver både hysterisk når min mand giver flaske og han kan slet ikke få lov at putte hende om aftenen. Han forsøger at ligge hende på armen ligesom jeg gør og lade hende falde lidt til ro men hun bliver helt hysterisk. Lige så snart jeg tager hende og ligger hende på armen så stopper hun.
Da vores datter er rimelig krævende i dagtimerne, så kunne det være rart med lidt aflastning når min mand kommer hjem men lige nu er det stort set umuligt for ham at aflaste, og jeg får derfor ingen tid til mig selv.
Jeg bruger lang tid på at putte hende i seng i øjeblikket og det kunne være rart at kunne skifes om det eller det også kunne være muligt for mig at tage ud og træne om aftenen.
Mit spørgsmål går på om vi bare skal acceptere at det er sådan lige nu eller vi kan gøre noget?
Hilsen en træt mor