Brev:
Hvornår læser man godnathistorier?
9. november 2013
Alder:
11 mdr.
Hvornår læser man godnathistorier?
Hej Helen,
Jeg har et spørgsmål vedr. putteritual om aftenen. Lige nu er min søn 11 mdr. og indtil videre, har vores putteritual fungeret fint. Men da han nu er blevet mere et barn end en baby, overvejer jeg, om jeg snart skal begynde på godnathistorier inden han lægges i sengen.
Hvornår giver det mening at læse en bog som del af putteritualet?
Lige nu sidder han på mit skød ved siden af sin seng og får en flaske mælk, mens jeg synger de samme to godnatsange for ham, inden jeg så bærer ham over i sengen. Så kysser jeg ham godnat og putter ham med dynen med hans bamser. Mens jeg fortsat synger for ham. Så lister jeg ud og så falder han i søvn af sig selv inden for ca. 5-20 min. Det har aldrig været et problem. Han putter med sine bamser og ligger og pludrer lidt.
Men hvornår får han noget ud af, at man læser en historie for ham? og hvor lang tid, skal man bruge på sådan et putteritual?
Vores putteritual har indtil nu varet ca. 5-10min max. Burde det vare længere tid? Han falder hurtigst i søvn, når jeg går ud kort efter han er puttet under dynen dog. Men ind imellem får jeg dårlig samvittighed og tænker, at jeg burde bruge mere tid til at putte.
Mange hilsner
Puttemor :-)