Brev:
Hvordan får man en 2 årig til at spise kød?
7. november 2013
Alder:
23 mdr.
Hvordan får man en 2 årig til at spise kød?
Hej Helen,
Min søn på knap 2 år er ikke særlig glad for kød.
Han spiser makrel, pølse, leverpostej osv på rugbrød til frokost, men til aftensmad spiser han kun kartoffel/ris/pasta med sovs og grøntsager spiser han også lidt af. Helst gulerod, majs, ærter, tomat, agurk. Men jeg udnytter at han er meget glad for få slags grøntsager så dem får han tit :-)
Men han vil ikke have kød medmindre det er en frikadelle eller en pølse. Noget blødt kød. En hakkebøf, krebinet, kotelet, farsbrød osv spytter han ud og skærer ansigt.
Lidt protein får han fra sin pålæg og når jeg laver frikadeller men ellers ikke. Mon det går over? Han har faktisk aldrig rigtig været glad for kød, selvom jeg altid har præsenteret både kød, grønt og stivelse. Tænker det vel er meget normalt at børn vælger pasta/ris/kartoffel frem for kød?
Har du mon en ide til hvordan han kan blive glad for kød?
Hilsen Freya.