Brev:
Lillebror sover ikke om dagen
6. november 2013
Alder:
3 mdr.
Lillebror sover ikke om dagen
Hej Helen.
Så er vi de lykkelige forældre til 3. Lillebror er nu 3 måneder og sover nærmest ikke om dagen. Han præsterer ca 10 vågne timer i streg. De næste 2 måneder har jeg de 2 store på hhv 5 og 2 3/4 hjemme fuld tid.
Idag har f.eks. Været som følger :
05.30 ammes
05.50 puttet i seng
06.40 stået op
Vågen og snakker
07.50 ammes
08.15 puttet i værkstedet
08.25 sover.....
9.15 vågen ligger i barnevognen
9.30 kommer op hygger på madras med os andre
10.30 ammes
10.50 forsøges puttet i barnevogn, opgiver efter ca 10-15 min gråd
11.30 ammes igen
11.50 forsøges puttet i barnevogn, opgiver efter 45 min gråd
13.30 ammes
15.00 puttes i vugge
15.45 falder i søvn
16.10 vågen
16.20 ammes, skiftes
16.50 puttes i vugge falder ikke i søvn
17.45 ammes
18.15 forsøges puttet i vugge, falder ikke i søvn
19.45 ammes
20.30 falder i søvn hos mig, puttes i vugge sovende. I løbet af natten ammes han ca hver 2. Time, og sover problemfrit videre. Fra 20 - 01 sover han vanligvis i et stræk.
Han vil ikke sove ude, så står i barnevognen i baggang/værksted. Hvis han tager sig en længere lur, så er det inde hos os andre med larm og uro i liften i en gammel flettet vugge på hjul. Det er også her han puttes til nat. Når han er vågen er han meget opmærksom og med i hvad der sker. Hvis vi går en tur, sover han sjældent i barnevognen. Han holder hovedet flot, og ligger gerne på maven så han kan se hvad de store laver. Han reagerer på vores stemmer, smiler og pludrer livligt. Er alt i alt en glad og tilfreds baby, jeg kunne bare drømme om at han kunne sove om dagen. Til aften er han dog ked af det og grædende og har svært ved at falde i søvn.
Hvad gør vi, og kan han holde til de mange vågne timer på sigt?
Hilsen mor til 3.