Brev:
Pludselig skræk og panik ved at puttes i tremmesengen
4. november 2013
Alder:
10 mdr.
Pludselig skræk og panik ved at puttes i tremmesengen
Hej
Tak for en super brevkasse!
Nu har jeg brug for dine råd igen... :)
Vores søn på 10 måneder, (född i uge 37) er begyndt at spise meget bedre på dagen og spiser nu også gerne mad med bid - banan, kogte kartofler, dåsemad med mere bid, kiks og meget mere.
Han har siden han var omkring 2-3 måneder været helt let at putte for natten i sin tremmeseng efter amning, selvom han derefter er vågnet meget om natten , men blot putningen har været nem siden vi begyndte med faste puterutine , da han var 2 måneder gammel.
Nu er han pludselig (siden sidste nat) blevet meget anderledes, når vi skal prøve at pute ham i sengen efter amning. Han går i panik og skriger på en måde, som vi kun kan tolke som "frygt, angst , skräk, hjælp mig" . Sådan har vi aldrig oplevet ham, selv naturligvis mange putningar har været lidt hård med nogle skrigende, grædende og protestere, men aldrig har vi hørt ham skrige og grade den måde, han gjorde i aftes, da vi puttede ham i sengen, selv om vi havde gjort vores puterutine som sædvanlig.
Min far kom til at besøge os sidste onsdag og blev indtil søndag og i al den tid sov Elias godt og det var nemt at putte for natten. Lørdag eftermiddag kom min mor og sov over også indtil søndag. På natten, når Elias vognede gik min kæreste ind til ham, men kort tid derefter var også min mor i døren til Elias værelse. Min partner stod uden tøj og var irriteret over, at min mor helt plötligt stod i rummet, så han gik ind i vores soveværelse for at hente mig i stedet. Min mor tog op Elias og sad med ham i stolen i hans værelse, han droppede sutten og hun gik ut i køkkenet med ham for at vaske sutten. Når jeg kom var Elias ' mammig ", og ville bare til mig i stedet for min mor. Jeg følte mig lidt irriteret , at hun var gået ud med ham i køkkenet, hvor det var lysere og at hun på så vis "blande sig " i den måde vi plejer ham når han vågner op . Kan tilføje, at de ikke ses så ofte , og at min mor er en af de som synes, at det ikke gør noget for et barn "græde sig i søvn" og at "en baby godt kan grade meget inden du kommer". Han skreg og skreg og skreg og var utrøstelig , da jeg forsøgte at få ham til at sove i sengen. Han skreg i panik og næsten hyperventilated til slut. Han var utrøstelig. Jeg tog ham in i vores værelse, hvis efter meget amning han faldt i søvn, men sov uroligt .
I aftes, da vi skulle til at putte ham, var han således i en ekstrem panik og jeg spekulerer på, om min mor har ødelagt noget? Har de gode rutiner og den tillid, han følte ved hans seng ødelagt ? Og hvordan kan vi opbygge sin sikkerhed i tremmesengen igen?
På forhånd tak :)