Svar: Lang formiddagslur
4. november 2013
Alder:
5 mdr.
Kære Olivias mor
Nej lige nu skal du ikke vække din datter. Hun er kun 5 måneder gammel og det er rigtig dejlig, at hun kan tage så lang en formiddagslur - den er god for hende og hun må gerne sove længere om formiddagen og så sove en kortere middagslur.
Når hun står op fra sin middagslur lur før kl 15, så vil hun sandsynligvis have behov for en lille powernap først på aftenen og det er også helt fint. Det kan dog betyde at hun så går lidt senere i seng - men igen, det må hun også gerne.
Man skal som udgangspunkt ikke ændre på noget der fungerer og lige nu lyder det som om at lillepigen trives med sin rytme :) Hun kan stadig godt få både frokost og aftensmad og den mælk hun behøver hele døgnet igennem og hun sover ikke for meget om dagen og for lidt om natten - så lad hende bare sove som hun sover:)
Fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske