Brev:
Gør jeg hende en bjørnetjenste?
17. oktober 2013
Alder:
13 mdr.
Gør jeg hende en bjørnetjenste?
Hej Helen.
Vores datter på 13 mdr. får stadigvæk sødmælk til måltiderne, og selvfølgelig smør på sit brød og på sine kartofler, pasta eller ris.
Jeg er i tvivl om det er er at gøre hende en bjørnetjenste at blive ved med at give hende sødmælk at drikke?
Min grund er at jeg ved at protein og fedt er vigtigt for hjernens udvikling, vi bruger ikke rigtig andre olier til hende, da de er ret markante i smagen og de billige olier mener jeg ikke er af den kvalitet de bør være mht. indhold af vigtige fedtsyre.
Men bør jeg gå over til letmælk?
Til hende 1 års undersøgelse fik hun ros for sin fine vækst og vægt, ikke unormal, og når jeg ser på hende er hun ikke fed, bare lidt babybuttet, og vuggestuen kalder hende madglad, da hun spiser stort set alt hvad man sætter foran hende, dog er grønsager favorit.
Hilsen