Brev:
Søvn - 10 mdr.
14. oktober 2013
Alder:
10 mdr.
Søvn - 10 mdr.
Kære Helen
Jeg er mor til en skøn pige på 10 mdr
Hun trives godt. Har kravlet i 2 mdr. Rejser sig op af alt og også begyndt at give slip, men falder hurtig ned på numsen.
Om dagen har vi en ok rytme. Hun sover gerne fra 10 til 11. Og igen fra 13.30 og en time til halvanden.
Hun bliver puttet ved 19 tiden. Ofte med bad og godnatgrød.
Jeg har de seneste mdr forsøgt at følge dine dagsplaner i din madbog
Nætter er desværre pt stor udfordring. Hun får flaske når hun skal puttes. Falder næsten altid i søvn med flasken i munden. Problemet er så hun vågner. Ofte når hun har tabt sutten. Jeg ved godt det er en dårlig måde hun falder i søvn på. Ville være bedre med fx nusseklud. Jeg sidder med hende når hun får flaske og ligger hende så i hendes seng.
Jeg har forsøgt at hun bliver lagt i sengen og så får flasken. Det har bare ikke virket. Hun rejser sig op og mosler rundt. Når hun vågner forsøger jeg med beroligende lyde, aer hende, hånd på skulder mv. Men ofte vågner hun så meget at jeg bliver nødt til at tage hende op fordi hun bliver ked af det.
Hvordan kommer jeg videre ? Skal jeg tage en periode hvor jeg ved at putning kommer til at tage noget tid for at få indført bedre rutine. Hvad skal jeg gøre når hun vågner og bliver ked af det. Berolige hende og hun bliver i sengen eller ok at tage hende op ?
I løbet af natten er hun ofte vågen flere gange. Vi har også været ramt af meget snot og hoste som ikke gør det bedre. Tænker ofte på om hun får søvn nok og den meget afbrudte søvn påvirker hendes udvikling.
Hun starter i vuggestue om 3 uger. Jeg skal selv starte job 1. Jan så vi har god tid til indkøring.
Jeg er alene med min datter
På forhånd tak
Hilsner os med dårlig søvn ...