Brev:
Vil kun spise liggende
13. oktober 2013
Alder:
4 mdr.
Vil kun spise liggende
Hej igen Helen
En update herfra og et spm...
Jeg er helt stoppet med amning - han får kun flaske med NAN HA 1 - da han blev lidt forstoppet af blå Allomin og ikke vil spise den grønne..
Siden jeg skiftede til kun at give flaske vil han kun spise liggende?? Tror du der er noget galt med ham? Han spiser fint når han ligger - men bliver hidsig hvis jeg har ham i favnen (undtagen om natten)... Han spiser ikke helt 1/6 af sin vægt, men tager fint på og vejer 7,4 kg nu..
Han er gladere end han nogensinde har været, og vi kan nu tage ham med ud uden ar han bliver ked af det..
Skal jeg være bekymret over han kun vil spise liggende? Han får flaske før han skal sove - men den tages fra før han sover - han får så sin sut (som ham gerne vil bruge efter ammestop) og falder så i søvn med den uanset om det er i hans seng eller barnevogn. Jeg kan fint switche mellem disse og det er tilmed lykkes et par gange at få ham til at sove 2-3 timer til middag i hans seng - fortsat afbrudt af mad en gang eller to - bare med flaske nu i stedet for mit bryst.. Er det en dårlig vane jeg giver ham?
Jeg tænker dog at det næsten ikke kan være anderledes da han sover fra ca kl 18.30 til 6.30 nu kun afbrudt af mad ca kl 20 og så kl 2-3 og så igen ved 7 tiden - så hvis han skal nå og spise det han skal, skal han spise relativt tit i dagtimerne - da han sjældent vil spise mere end 100 ml mme her.. Om aftenen og natten tager han tog gerne 150 ml.. Nogle gange mere om aftenen..
Dernæst har jeg jo tidligere været lidt bekymret for de korte lure han tager - ca 3 stk af 30-40 min på en dag. Men tænker nu - at når han sover 12 timer om natten og 1-2 gange pr uge tager en 3 timers lur - så får han jo samlet set dækket søvnbehovet ok.. Og sålænge han er glad når han vågner og aktiv imellem lurene - så er det måske ok med de korte lure?
Jeg har købt og læst din bog om søvn - men er stadig i tvivl ovenstående spm..
Nå det var en længere smøre..
På forhånd tak :-)
Med venlig hilsen
Anne