Brev:
Græder meget om natten - Hjælp os!
13. oktober 2013
Alder:
9 mdr.
Græder meget om natten - Hjælp os!
Kære Helen, nu skriver jeg til dig i håb om at du kan hjælpe os, inden det går ud over vores lille familie.
Eva er begyndt at græde meget om natten. Vi er gået fra 7 opvågninger med amninger til 2 opvågninger med 2 amninger (som det skal være ) til nu 5 opvågninger og amning hjælper hende ikke videre. Hun vågner op og græder og jeg kan ikke lulle hende videre i søvnen som jeg har kunne - hun græder og græder og græder og tilsidst skriger. Hun vender og drejer sig og sætter sig op og lægger sig henover os og falder til ro for efter 3-4 min at starte forfra - i nat varede det 1 1/2 time før hun sov videre.
Jeg har prøvet ALT nu og kan ikke mere - jeg tager hende op og trøster, svøber og vugger, ammer og nusser og shh ord som vi har haft stor succes med da vi gik fra 7 opvågninger til 2. Jeg må til tider vende ryggen til hende og lade hende sidde og græde, og har kommet til at hæve stemmen overfor hende i som så gør at jeg selvfølgelig selv kommer til at græde i mangel af overskud og forståelse for hendes natte adfærd. Uanset hvad jeg gør for at give hende tryghed så vrider hun sig ud af min arme eller skubber mig væk- HVORFOR ?
Det er meget ekstremt herhjemme nu om natten - alt hvad jeg gør for hende vil hun ikke have, jo hun vil gerne ammes men hun bruger mig bare som sut, hun er ikke sulten eller tørstig, og jeg kan ikke holde ud at ligge i 20-30 min og blive brugt som sut så jeg tager brystet fra hende når hun er faldet til ro og så starter vi forfra.........
Jeg håber på snart at høre fra dig da jeg er begyndt at få ondt i maven når vi nærmere os aftenen i frygt for hvordan natten vil forløbe sig.
Jeg er meget frustreret og ked af det - det skal lige siges at jeg er begyndt at arbejde og Eva er meget aktiv i hendes vågne tid og går nu med sin dukkevogn rundt i vores hjem, hun kravler og går hen af alting meget sikkert. Hun er startet i vuggestue og har også været syg i denne her periode med forkølelse og puds i øjnene, det er dog på vej tilbage nu hoster hun bare.
Jeg ved du sikkert vil fortælle mig at hendes aktivitet og sygdom og seperation fra mig gør nætterne til et levende helvede, jeg kan bare ikke acceptere, hvis det skal vise sig i så ekstrem grad som hun gør.... Åhhh jeg ber til du har en god forklaring og nogle værktøjer til os.
Hilsen os
PS: Glemte at skrive at hun starter med at sove i egen seng hægtet på vores og falder i søvn uden problem alene - og når jeg ikke kan lulle hende videre i søvnen når hun vågner første gang kommer hun over til os og ligger her resten af aftenen og natten.
Hun sover fint om dagen, har lidt svært ved at give sig hen for tiden også og hun sover ca 4 timers lur om dagen og kommer i seng ved 19.30-20.00 om aftenen og står op til dagen mellem 6.00 og 7.00