Brev:
Putning af søn på 8 mdr + mange opvågninger
10. oktober 2013
Alder:
8 mdr.
Putning af søn på 8 mdr + mange opvågninger
Hej Helen..
Først mange tak for dit dejlige svar af mit tidligere spørgsmål! Ikke at min søn sover igennem nu, men jeg er blevet overbevist om, at jeg gør det rigtige, og at min søn med tiden nok skal komme til at sove bedre!
Jeg har dog et nyt spørgsmål, som presser sig på ifm. putningen af M:
M vågner som sagt kort efter, at han er blevet puttet, ca. efter ½-1 time. Jeg giver ham sutten, hvis han har tabt den og triller ham om på siden og lægger mine hænder på ham og står der så lidt tid, inden jeg går ud fra værelset igen. Det lykkes ofte at få ham til at sove videre på denne måde. Hvis det ikke lykkes, tager jeg ham op og trøster ham og lægger ham på ny ned i tremmesengen. Men nogle gange skriger han dog så meget, at jeg ser mig nødsaget til at tage ham med ned i stuen, og det er også fint med mig, selvom jeg ved, at han er træt. Storesøster ligger inde ved siden af og kan godt finde på at vågne af M´s skrigeri, så derfor holder jeg ikke hårdnakket fast på, at han skal blive i soveværelset, når han vågner.
Men hvis M bliver puttet kl 19, vågner kl 20 og allerede viser træthedstegn kl 21.30. Hvad gør jeg så mht. den sene aftenflaske? For der er jo ikke gået mere end 2,5 time siden han fik godnatflasken, og det ville jo være mere optimalt, at han først får den sene aftenflaske fx kl 23, så han har noget at sove på istedet for kl 21.30 allerede?! Jeg kan vel ikke forlange, at M kan holde sig fra 21.30 til næste morgen? Jeg tror bare ikke, at han vil lægge sig til at sove der kl 21.30 uden en lille tår. Kan jeg nøjes med at give ham fx 50-60 ml og så vække ham kl 23, når jeg går i seng og der give ham lidt mere? Problemet er bare, at han får mange små flasker, så det holder vel ikke så længe i maven, som hvis han kun fik kl 19 og 23?
Jeg ved, at mit spørgsmål blev lidt indviklet, men jeg håber, at du kan hitte rede i det alligevel:-)
På forhånd tak for svar!
M´s mor:-)
Jeg synes bare, at det bliver lidt forvirrende, og jeg er bange for, at han på den måde lærer, at bare han vågner så får han lidt flaske!?