Brev:
9 måneder vågner mange gange
9. oktober 2013
Alder:
9 mdr.
9 måneder vågner mange gange
Hej Helen
Har brug for at få svar fra dig igen. Jeg oversætter hvad jeg skriver i svensk til dansk i en oversættelse program, som jeg ikke kan få hjælp fra min danske kæreste i øjeblikket, så jeg håber du forstår, hvad jeg skriver - der kan være noget, der er skrevet dårligt. Det går bedre og bedre at få vores søn til at spise, og vi blander nu grovere mad med flydende fødevarer og han spiser det.
Vores problem lige nu er at sove om natten. Han er nu 9,5 måneder (42 uger exakt). Derefter 8 måneder gammel, hans søvn om natten har været meget anstrengende , men nu er det meget hårdest, når han vågner op ganske ofte og nogle gange ikke viser interesse for at gå tilbage til at sove. Han har en masse problemer med sine tænder i løbet af dagen, og hans afføring er ofte meget klæbrig. Han er stadig allergisk over for glycoprotein og får ingen mad med mælk i. Jeg amme ham om 4 gange om dagen og spiser noget mad med mælk, men igen viste han så stor reaktion, da jeg helammade.
Han vågner nogle gange bare et par timer efter vi satte ham for natten (19,00 ), og så vågne op 01, 04 , 0,5-05.30 og hvis vi er heldige, vi formår at få ham tilbage til at sove igen efter 05.30, men nogle gange er vi gå op. Normalt sover han til 06.00 .
Om natten når han vågner op sidder eller står han i sengen og når jeg forsøger at få ham til at slå sig ned og føler, at han endelig er begyndt at slappe af og falde i søvn , så han kan pludselig bare sidde op igen! Nogle gange er det tager 1,5 timer, før han går til at sove på og kan derefter være vågen mellem fx fra 1:15 til 02:45 . Da han vågner om natten, kan vi nogle gange give ham sutten, og han går tilbage til at sove, men han vågner efter ca 30 minutter og ikke ville gå tilbage til at sove, då bære over ham i vores seng. Hvis jeg er heldig jeg ikke behøver at amme ham til at sove - Jeg ønsker ikke at amme ham om natten ! Nu har vi begyndt at give ham vælling natten omkring 01.00 og så sover han et par timer, før det er tid til mere vælling. Han drikker alt omkring 80 til 100 ml vælling på en nat . Han sover derfor hurtigere og mere, da han begyndte at vælling, men han stadig vågner om natten .
En typisk dag ser ud som dette :
ca 5:30 til 6:00 : Jeg vågner op og amme fra begge bryster
ca 7:45 til 8:00 : 1 servering grød med nogle frugtpuré og nogle vælling, vand.
om 08:50 : amning og sat til at sove i sin seng omkring 1-1,5 timer
omkring 10:00 : frugt og brød med leverpostej , vand.
ca 12.30 : Fødevarer (½ -3 / 4 krukke 6- månadersmat med en lille portion grovere 8 -måneders mad, frugtpuré til dessert) , vand.
omkring 14.00 : ½ servering af grød og brød med lever og / eller frugtpuré , vand.
ca 14:30 til 15:00 : sove i barnevognen på en gåtur . (Sovepladser 30-45 min)
16:45 : ( . ( ½ -3 / 4 kan af 6 - månadersmat med en lille portion grovere 8 - måneders mad , frugtpuré til dessert ) , vand ) middag
18.45 : 1 portion grød , ca 50 ml vælling til grød og vand.
19:00 : sætte for natten, og amning 1-2 bryster.
Synes at vores daglige rutine føles temmelig godt, men du kan se noget, der er galt?
Ved 7 måneder gammel begyndte han sover bedre end nogensinde , og hele natten, begyndte at få tænder omkring slutningen på 7 måneder og 8 måneder alt begyndte at forværres med søvn og nu er det på sit værste med et utroligt antal gange han vågner op og kan være yderst vanskeligt tilbage til at sove. Undertiden han trækker og tårer i mig at få brystet. Hvad skal vi gøre?
Tak så meget i forvejen!