Brev:
Mad og søvn, forlanger mælk om natten
7. oktober 2013
Alder:
8 mdr.
Mad og søvn, forlanger mælk om natten
Hej Helen.
Her kommer endnu(!!) et spørgsmål om mad og søvn...
Vores datter blev 8 mdr i september, lige pludselig er hun begyndt at "forlange" mælk om natten efter en god (og søvnrig) periode med kun et par få opvågninger hvor sutten blev tabt.
Lige nu bliver hun puttet kl 19-20 med en flaske og får en drømmeflaske kl 22-23, hun vågner nogen gange af sig selv eller også tager jeg hende op.
Men den sidste tid er hun begyndt at vågne enten ved 2 tiden eller tættere på kl 4 og hun lægger sig IKKE til før hun har fået en flaske. Hun tømmer alle de flasker hun får, de er på 165 ml. Vi har forsøgt med at give en tår vand, sutten og aet hende lidt. Uden held :-(
Vi har tænkt at måske hun ikke får nok mad i løbet af dagen, men hun siger jo selv fra når hun ikke vil have mere.
Hun får tilbudt grød til morgenmad, der laver vi 1 dl og det spiser hun ikke engang. Inden luren kl 9.30-10 får hun en flaske (165 ml), den drikker hun mellem 100-150 ml af. Når hun står op får hun tilbudt frugtmos eller yoghurt og får et stykke knækbrød at gnave i. Der spiser hun 1/2 dl. Til frokost spiser hun 1/2 stk bondebrød, med forskelligt pålæg og tilbydes flaske inden hun puttes til middagslur. Den tømmer hun sjældent. Efter luren får hun fuldkornsgrød og lidt frugt. Til aftensmad spiser hun vores mad, pasta-kartofler-kød.Hun får sødmælk eller vand til alle måltider.
Vi krydre ikke vores mad med salt, men stiller salten på bordet. Mad der smager af noget er et hit, igår aftes fik vi risotto. Dét var hun VILD med.
Jeg synes jo næsten ikke vi kan give hende mere mad, også fordi hun jo selv siger fra når hun er mæt.
Vi vil gerne tilbage til de nætter UDEN vi skal give mad, hvordan gør vi det mon?
Og hvor mange flasker burde hun få på nuværende tidspunkt?
Lige et sidste spørgsmål på falderebet, kan hun nøjes med en lur i løbet af dagen?
Venlig hilsen
Mor
PS: Det skal lige med at vores datter vejer 9,5 kg og er 71-72 cm lang :-)