Brev:
Søvn - 2 år, 4 mdr.
14. september 2013
Alder:
2 år, 4 mdr.
Søvn - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig da min søn slog og nappede mig. Det stoppede rigtig fint og han blev igen min kærlige lille søn. Han er nu knap 28 mdr.
Desværre er det i løbet af de sidste par uger blevet sådan, at hver gang han skal sove bliver der ballade. Jeg har lige lagt ham for at sove middagslur. Vi har spist frokost og hygget os. Jeg kan se på ham han er ved at være træt. Efter mad siger jeg han skal komme med mor og få en lur. Det vil han ikke. Det ender med han holder fast i bordet og jeg må tage ham derfra.
Han sover tit middagslur sammen med mig i vores seng (jeg er højgravid). Han bliver helt hysterisk. Råber han ikke vil sove, græder, prøver at sparke mig i maven, bide mig, nappe mig, rive i mit hår. Jeg siger nej hver gang han forsøger noget og fortæller ham at det vil jeg ikke have. Han er så hysterisk at han bider i sin tojbamse da han ikke kan komme til at bide mig. Tilsidst råber jeg højt han skal stoppe. Bærer ham ind på hans eget værelse, lægger ham i sin seng og fortæller ham at her kan han ligge når han ikke kan være sød. Han græder stadig og er hysterisk.
Jeg går retur til soveværelset og græder også. Føler mig som en rigtig dårlig mor.
Et par minutter efter hører jeg min søn kalde på mig. Jeg går derind og tilbyder ham han kan komme op og sove inde ved mig. Han kommer op, vi går til soveværelset hvor han falder i søvn efter 5 min, i mine arme. Jeg ved når han vågner er han sød og kærlig. Men i aften når han skal i seng er der samme konflikt igen.
Min søns far er 13 år ældre end jeg og elsker vores søn, men deltager absolut ikke på lige fod med mig omkring vores barn. Han putter max 1 gang om ugen og det er ikke hver uge det sker.
Vores søn bliver altid puttet i vores seng og bliver så efterfølgende båret ned i hans egen seng for natten. Her kan han sagtens sove til vi skal op næste morgen. I dag skal vi til fødselsdag ved min niece. Det glæder min søn sig til. Han spurgte tidligere idag hvornår vi skulle afsted. Jeg forklarede ham vi skulle derud når vi havde spist frokost og sovet en lur. Han blev helt ude af den og råbte nej ingen lur og begyndte at græde!
Jeg håber du kan overskue mit brev. Har virkelig brug for hjælp med at tackle hans vrede og hans manglende lyst til at sove. Er i vildrede synes jeg har prøvet så meget. Læser gerne historier for ham. Synger, snakker om hans dag, eller ser lidt Cirkeline inden puttetid. Har prøvet med bad. Intet synes at virke.
Er jeg en dårlig mor?
Kærlig hilsen
Anne