Brev:
Har aldrig sovet igennem
12. september 2013
Alder:
9 mdr.
Har aldrig sovet igennem
Hej Helen,
Tak for dine tidligere meget hjælpsome svar.
Vores dreng er nu 9 måneder gammel og er meget aktiv, han kravler, står, og vil meget gerne gå. Han "taler" rigtigt meget og er generelt meget glad. Men han er ved at få 4 tænder i overmunden ( har fået 2 i undermunden) og kan være meget meget bestemt og meget temperaments fulde. Men jeg skriver igen fordi jeg har spørgsmål vdr hans søvn.
Som skrevet han er 9 måneder gammel og har aldrig sovet igennem en eneste nat. Jeg er en meget træt mor som glæder sig meget til den dag kommer. Men vores dreng vågner. Gennemsnit 3-5 gang på en nat. Jeg har kunne vugge ham i søvn ved at ligge ham oppe hos mig, men nu fordi han er begyndt at kravle er han helt rastløs og vil kravle mens han er oppe hos mig, han græder nu også og kan slet ikke falde til ro. Det er ikke fordi han er sulten, da han har en meget stor appetit og spiser rigtigt meget hele dagen igennem. Men tilbage til søvnen.... Han er oppe flere gang på en nat og det tage mig noget tid at får ham til at sove igen. Jeg har prøvet en nat at lade ham græde ud, men kan ikke holde til det, plus så står han op på sengen og er helt vågne. Jeg har prøvet at give ham mere mad i løbet af dagen, gøre ham rigigt træt før seng tid, gøre ham helt roligt før seng tid men intet se ud til at hjælpe. Jeg er ret frustreret nu, da hver eneste mødre jeg taler med har babyer der sover hele natten igennem (jeg ved godt at hvert barn er anderledes mennn).
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at han kommer til at sove en hel nat... Sådan ser vores dag ud:
08:00/8:30 - står op (spiser grød med frugt mos)
09:00-10:00 leger , synger
10:30-11:30 - lure
12:00 frokost ( linser med grønsager eller ris med grønsager el andet rester fra dagen før)
13:00- lure
14:00-15:00 snack (bolle med smør, havrebolle, banan el andet slags frugt
15:18:00 - lege
16:00- snack kiks, frugt, agurk i hånden
18:00- snack ( igen en bolle med frugt)
18:30-bad
19:30 aftensmad ( grønsager og kød )
20:30 seng ( 150 ml mme)
24:00- 200 ml mme med risgrød
24:00-04:00 vågner i løbet af natten og vil vugges / er rastløs
04:30 - 150 ml mme
Jeg skal lige skrive at han spiser meget store portioner mad ca 3-4dl per gang.
Vores dreng har aldrig sovet godt siden han blev født, men jeg håber virkelig at det bliver bedre snart. Han sover meget lidt om dagen men virker ikke træt.
Jeg håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Ark